Dienstag, 15. Dezember 2015

WKSA 2015 - Moja druga świąteczna / Mein zweites Weihnachtskleid

sukienka ma wygladać tak:
soll so aussehen:

 
BURDA 2015 / 9 # 108

Ponieważ z burdą nigdy nic nie wiadomo, wypróbowałam wykrój, uznałam że jest w porządku, wykroiłam materiał właściwy, doszłam do rękawów i ..... nie pasowały!
Wróciłam wiec do sukienki próbnej, dopasowałam rękawy i tak jakoś‚ z rozpędu ją skończyłam.

Weil man es bei Burda ja nie weiß, habe ich den Schnitt zuerst ausprobiert. Ich habe ihn für gut befunden, habe ihn aus dem eigentlichen Stoff herausgeschnitten, die Ärmel angenäht und ... er hat nicht gepasst!
Ich habe mich dem Probekleid wieder zugewendet, die Ärmel angepasst und es im selben Schwung gleich fertig gestellt. 




Wykrój / Schnitt: Burda 2015 / 9 # 108

Poprawki / Änderungen : zaszewkę piersiową przesunęłam o 2 cm do góry / ich habe die Brustabnächer um 2 cm nach oben geschoben

A swiąteczna sukienka jest  na razie w takim stanie:
Das Weihnachtskleid befindet sich im Moment in diesem Zustand: 

 
W tym wykroju są ciekawie umiejscowione zaszewki tylne - żeby  je dokladnie przenieść na materiał  użyłam papieru do kopiowania .

In dem Schnitt gibt es interessante Abnäher im Rückenteil. Um sie richtig zu übertragen habe ich Schneider- Kopierpapier verwendet.


po czym narysowałam kilka linii prostopadłych do nitki prostej zaznaczajac tym punkty połaczenia. Dzięki temu zaszewka jest gładka i nie ciągnie.

Danach habe ich einige Linien senkrecht zur geraden Naht gezeichnet, und die Verbindungspunkte markiert. Dadurch ist der Abnäher glatt und zieht nicht.  

Miłego dnia / Einen schönen Tag noch
Ewa

2 Kommentare:

  1. Sukienka próbna jest urocza, bardzo mi się podoba, myślę że ta właściwa będzie śliczna, bo tak się zapowiada. Szykuje się ciekawy uszytek.
    Pozdrawiam Anetta

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Tak mi się wydaje, że trochę jej za dużo na dole. Tą niebieską zweżyłam na szwach bocznych i chyba jest lepiej.
      Mam już tylko dzisiejszy i jutrzejszy wieczór - potem już nie usiądę do maszyny - więc trzeba się sprężyć:).
      Dzięki za miłe słowa!
      Ewa

      Löschen

Najwyższy czas / Es ist höchste Zeit

by pokazać tegoroczne letnie sukienki. Trzeba przyznać, że  lato było dla nich bardzo łaskawe, ale niestety - niedługo znikną nieodwołalnie...