Montag, 11. Januar 2016

Wykrój na pasującą / Der Schnitt der

do spódnicy  z poprzedniego postu bluzkę ma dwie wersje : z rekawem wszywanym albo kimonowym.
Zdecydowałam się na pierwszą i, ze względu na to, że wolę wykańczać okrągłe dekolty, zmieniłam podkrój szyji.

Bluse, die zum Rock aus dem vorherigem Post passt, hat zwei Versionen: eine mit normalem und eine mit Kimonoärmeln. Ich habe die erste Version gewählt. 
Da es für mir leichter fällt ein rundes Dekolletee zu bearbeiten, habe ich auch den Halsausschnitt geändert.

Przód i tył są krojone z lekkim poszerzeniem, a miejsce na brzuszek uzyskuje się  przez zmarszczenie dolnej części boków troczkami,  ukrytymi w tunelikach utworzonych sprytnie z dodatkow na szwy.

Der Vorder- und Rückenteile sind nur leicht ausgestellt. Den Platz für das Bäuchlein kriegt man dank der Kräusellungen, die sich an der Seiten befinden. Die Bänder sind im Banddurchzug versteckt, der  schlauer weise aus der Zugaben gefertigt wurde.

 
Uszylam 2 egzemplarze , różniące się długoscią rękawa.
Ich habe die Bluse zwei mal genäht, einmal mit kurzen und einmal mit langen Ärmeln.



Wykrój / Schnitt : SIMPLICITY 1359

Poprawki / Änderungen : 
musiałam poprawić rękaw. Znacznie go zwężyłam i zmniejszłlam trochę główkę z przodu (czerwona linia )
- ich musste die Ärmel ausbessern. Ich habe sie enger gemacht und die Rundung oben etwas verkleinert ( die rote Linie) 




Materiał / Stoff : jersey w klucze z Textilmar, czerwony z Alfatex / Beides Jersey. Der mit den  Schlüsseln von Textilmar, der Rote von Alfatex.

Pozdrowienia / Liebe Grüße
Ewa

P.s. Na zdjęciach jest moje dziecko. Ja tylko szyłam :).
P.s. Das sind Fotos von meiner Tochter, nicht von mir. Ich habe nur genäht:).

4 Kommentare:

  1. Bardzo ładne te bluzeczki, na różową aż nie mogę się napatrzeć, córka wygląda w nich prześlicznie.
    Pozdrawiam Anetta

    AntwortenLöschen
  2. zdolniacha:) chciałabym nauczyć się szyć, ale póki co to nawet maszyny nie mam

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Bo to jest tak : idziesz do sklepu i dostajesz skrętościsku. Nim znajdziesz to co byś chciała mijają wieki, a jeszcze musisz przymierzyć, przymierzyć, przymierzyć...
      Nauczyłam sie sama. To co poszło do śmieci to poszło, ale z czasem dochodzi się do wprawy.
      A poza tym - lubię tak dłubać:).
      Pozdrowienia przesyłam
      Ewa

      Löschen

Najwyższy czas / Es ist höchste Zeit

by pokazać tegoroczne letnie sukienki. Trzeba przyznać, że  lato było dla nich bardzo łaskawe, ale niestety - niedługo znikną nieodwołalnie...